Jouw merk als gezamenlijk groeikompas
HET MERKSTRATEGISCH ADVIESBUREAU VOOR HET MKB
Bij Merketingvisie zetten wij het merk in als hét groeikompas voor je organisatie. Een sterk merk begint niet bij campagnes, maar bij hoe je het merk dagelijks tot leven brengt. Wij verbinden merkontwikkeling aan merkeigenaarschap. Elke medewerker een ‘medemerker’. Samenwerken aan concrete activiteiten met merkbare impact.
WAAR zit JOUW merkbare GROEI
Veel van onze klanten zijn overtuigd dat er meer potentie zit in hun merk maar lopen tegen verschillende uitdagingen aan. Daarbij weten zij dat het bouwen van een sterk merk een continue effort vereist van iedereen binnen de organisatie.
Versnipperd merkverhaal
Teamleden vertellen ieder een ander verhaal, waardoor je doelgroep een onsamenhangend beeld krijgt. Zo glipt de kracht van je verhaal telkens weer door de vingers.
Veranderingen blijven liggen
Nieuwe merkwaardige groeiplannen belanden in de la omdat er geen helder stappenplan is voor uitvoering. Daardoor blijft de energie van je merkstrategie onbenut en stokt de voortgang.
Onduidelijk onderscheid
Klanten zien je als één van de velen, terwijl jouw organisatie juist unieke kwaliteiten heeft. Zonder scherp profiel belandel je in het prijsdebat in plaats van unieke waarde te bieden.
Merk blijft papierwerk
Mooie plannen en waarden verdwijnen in presentaties, maar komen niet terug in het gedrag van je team. Zo vervaagt de impact zodra het document weer gesloten is.
Bij Merketingvisie bouwen we merken van binnenuit. Pas als je mensen het merk leven, wordt het buiten geloofwaardig, aantrekkelijk en onderscheidend. Van positioneren naar intern en extern activeren.
Wil jij gelijk aan de juiste knoppen draaien om merkleider te worden? Voor de koplopers maken we graag een uur vrij om te sparren!
concreet merkkompas
Ontdek het merkkompas: een fysiek voorbeeld van een kompas dat we voor een van onze klanten ontwikkelden.
Merkbouw programma: SAMEN MET JOUW TEAM BOUWEN AAN EEN BUITENGEWOON MERK
Een merk bouwen is een marathon met af en toe een sprint. Om merkleider te worden creëren we samen een programma op basis van jouw ambitie en merkpotentie. In het merkbouw programma staan twee pijlers centraal; Merketing® strategie en Merketing® realisatie.
Merketing® strategie - onderscheidende merkpositionering
Je hebt een duidelijk beeld waar je als organisatie naar toe wilt groeien. Om daar te komen, moet je onderscheidend en relevant zijn voor je klant.
Een krachtig merk werkt daarbij als kompas voor al jouw medewerkers. Met jouw team creëren we dan ook eerst een ijzersterke merkpositionering. Dit doen we in een aantal stappen. Het stellen van merk (her) positioneringsdoelen, het doen van interne en externe merkvisie gesprekken, een merk analyse en de creatie van merkpositionering scenario's. De positioneringskeuze leggen we vast in een merkkompas. Vervolgens gebruiken we dit kompas als uitgangspunt voor een merkwaardig groeiplan.
Een inspirerend plan waar men trots op is en vol vertrouwen mee aan de slag wil gaan.
Merketing® realisatie
Een merk bouw je niet in één keer.
Maar wél in duidelijke stappen. Waar loop je nu tegenaan?
Selling the brand
Klaar met pleisters plakken in marketing? Tijd voor een merkverhaal dat verkoopt én klopt.
Voor organisaties die scherper en aantrekkelijker in de markt willen staan.
- Merkpositionering
- Propositieontwikkeling
- Storytelling
Profilering en merkambassadeurschap:
In dit programma ligt de focus op de External branding/merkcommunicatie richting (potentiële) klanten. Op het uitdragen van je externe merkbelofte. Met het merk als kompas gaan de marketing & verkoop teams de merkbekendheid, merkvoorkeur, het aantal leads en de sales conversies verhogen. Onder de bezielende begeleiding van één van onze Profilering Merketeers.
LIVING THE BRAND
Een sterk merk leeft niet in campagnes. Maar in je mensen.
Voor teams die het merk moeten gaan voelen, dragen en doen.
- Cultuurverankering
- Gedragsverandering
- Merkactivatie
Waarmaken merk en intern (be)leven:
In dit programma ligt de focus op de Internal branding richting de eigen medewerkers. Op het samen waarmaken van je externe merkbelofte. Met het merk als kompas gaan ook de dienstverlenende, ondersteunende en HR teams het merk verankeren in het DNA van de organisatie. Onder de bezielende begeleiding van één van onze DNA Merketeers.
Innovating THE BRAND
Merken die blijven stilstaan, worden ingehaald.
Voor organisaties die hun merk als groeikompas willen gebruiken voor innovatie en vernieuwing.
- Merkstrategie
- Innovatieprogramma’s
- Merkgedreven verandering
Inzetten merk als innovatiekompas:
In dit programma ligt de focus op merkinnovatie. Op de vernieuwing vanuit je externe merkbelofte. Met het merk als kompas gaan de business & product development teams nieuwe merk-waardige producten en/of diensten ontwikkelen en succesvol in de markt zetten. Onder de bezielende begeleiding van één van onze Innovatie Merketeers.
Merketingvisie zorgt ERVOOR DAT JOUW MEDEWERKERS GEWOON ZELF AAN DE BUITENGEWONE KNOPPEN KUNNEN ZITTEN
Business Focus
Met onze bedrijfseconomische achtergrond snappen wij als Merketingbureau dat het primair om de business gaat.
En dat je met beperkte middelen en capaciteit toch flinke meters kunt maken. Daarom is onze (re)branding aanpak gelijk toepasbaar in de dagelijkse praktijk.
Brand Empowerment
Sterke merken worden gebouwd door medewerkers die het verschil maken. Met onze laagdrempelige aanpak (Merketing®) werken wij aan je merkoriëntatie en zorgen wij ervoor dat elke medewerker in staat is om zijn of haar bijdrage aan het merk te leveren. Elke medewerker, medemerker.
Quick Wins
Wij begrijpen als merkstrategisch bureau als geen ander dat het transformeren van je organisatie naar een Buitengewoon Merk niet over één nacht ijs gaat. Voor een geslaagde en gedragen merkoperatie is een goede mix tussen korte en lange termijn resultaten cruciaal
merkoriëntatie onderzoek in samenwerking met Erasmus Universiteit
In samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam vond er in 2024/2025 onderzoek plaats naar merkoriëntatie. Het onderzoek richt zich specifiek op middelgrote B2B organisaties binnen Nederland.
Samen met Erasmus Universiteit Rotterdam onderzoeken we de merkoriëntatie van Nederlandse middelgrote B2B-organisaties.
Dankzij de inzichten uit 2024 lanceren we nu een doorlopende monitor.
Klik op de knop hieronder voor het rapport, media-vermeldingen en het inschrijfformulier.
Bouw mee aan een toekomstbestendig merk en verleg samen met ons de norm.