Being a powerbrand
Als organisatie wil je groeien en zo jouw visie en missie verwezenlijken. Een sterk merk werkt daarbij als groeikompas en creëert meer (h)erkenning, betrokkenheid en business kansen.
Ben je bezig met vraagstukken over je visuele identiteit, arbeidsmarktcommunicatie (employer branding), profileren, betrokkenheid medewerkers vergroten (internal branding), nieuwe producten die je naar de markt willen brengen, (online) marketing professionaliseren, marketing & sales beter laten samenwerken of je bedrijf verkoopklaar maken? Dan is het essentieel om met je merk aan de slag te gaan.
Merkbouw programma's
Merkmeetlat
Wil je inzicht in hoe sterk jouw merk is? Hoe je meer resultaat kunt halen uit je bedrijfsmerk (Corporate brand) en/of je werkgeversmerk (Employer brand)?
WAAR STA JIJ ALS MERK?
Merkleiders blinken uit op 4 onderdelen; een ijzersterke merkpositionering (merkonderscheid), merkuitstraling, merkcultuur en merksturing. Met onze merkbouwprogramma’s werken wij op een laagdrempelige en resultaatgerichte wijze aan deze bouwstenen voor een buitengewoon merk.
Wil je weten hoe je als organisatie nu scoort op deze vier pijlers en waar er kansen liggen om meer uit je merk en organisatie te halen?
Merketingvisie heeft de Merketing Quick Scan ontwikkeld waarmee je kunt zien hoe je scoort op de verschillende merkpijlers en wel merkprofiel jou als organisatie typeert.
I. Merkonderscheid
Een onderscheidende en gedragen merkpositionering.
II. Merkuitstraling
Een consistente profilering en merkambassadeurschap.
III. Merkcultuur
Merkwaardige dienstverlening en organisatie ontwikkeling.
IV. Merksturing
Merkgericht prestatiemanagement en business development.
Merkbouw programma SAMEN MET JOUW TEAM BOUWEN AAN EEN BUITENGEWOON MERK
Een merk bouwen is een marathon met af en toe een sprint. Om merkleider te worden creëren we samen een programma op basis van jouw ambitie en merkpotentie. In het merkbouw programma staan twee pijlers centraal; Merketing® strategie en Merketing® realisatie.
Merketing® strategie - onderscheidende merkpositionering
Je hebt een duidelijk beeld waar je als organisatie naar toe wilt groeien. Om daar te komen, moet je onderscheidend en relevant zijn voor je klant.
Een krachtig merk werkt daarbij als kompas voor al jouw medewerkers. Met jouw team creëren we dan ook eerst een ijzersterke merkpositionering. Dit doen we in een aantal stappen. Het stellen van merk (her) positioneringsdoelen, het doen van interne en externe merkvisie gesprekken, een merk analyse en de creatie van merkpositionering scenario's. De positioneringskeuze leggen we vast in een merkkompas. Vervolgens gebruiken we dit kompas als uitgangspunt voor een merkwaardig groeiplan.
Een inspirerend plan waar men trots op is en vol vertrouwen mee aan de slag wil gaan.
Merketing® REALISATIE - (re)branding programma
Het merk als stuwende kracht voor je business en je medewerkers, dat is hoe een waardevolle beweging op gang komt. Met trots samen waarmaken en uitdragen waar je voor staat.
Dit doen we door samen met jouw medewerkers het merk projectmatig en werkenderwijs te verankeren in het commerciële proces en het DNA van je organisatie via één van onze merkbouwprogramma's. Van marketing tot het aannemen van nieuw personeel, iedereen wordt eigenaar van het merk, oftewel medemerker.
Door je organisatie te transformeren naar een buitengewoon bedrijfsmerk maak je een voortdurende impact in de markt. Thought leadership. Bij je doelgroep en uiteraard bij je medewerkers.