Wat moet er wat mij betreft minimaal staan op de menukaart voor de Guardian Angel?
✅ Strategische fundament
Je merkpositionering moet geen creatieve eendagsvlieg zijn, maar meerdere jaren van betekenis zijn. Dat vereist de ontwikkeling van een merkpropositie gebaseerd op een stevig strategisch fundament. Strategy driven branding.
✅ People management
Je merkpositionering moet ook echt rationeel en emotioneel gedragen worden door je medewerkers. Glashelder zijn voor alle merkambassadeurs voor en achter de schermen. En dat vereist ook wel eens een extra kopje koffie.
✅ Handelingsperspectief
Je merkpositionering is meer dan een marketing/communicatie tool. Geen reclamesausje, maar echt een ander (centraal) handelingsperspectief voor al je medewerkers. Deze vernieuwde werkwijze moet je ook faciliteren met een integrale methodiek en de juiste tools. Actions speak louder than words.
✅ Lerende organisatie
De effectiviteit van je merkpositionering in de markt moet je regelmatig monitoren en evalueren. Je merk is geen statisch gegeven, maar een levend wezen die zich lenig aanpast aan een veranderende omgeving en dat vereist tijdig inzicht in KPI’s en (bij) sturing.
Voeg gerust een nieuw gerecht toe aan de menukaart!