Merkbouw programma's:
Being a powerbrand
Selling the brand
Profilering en merkambassadeurschap:
In dit programma ligt de focus op de External branding/merkcommunicatie richting (potentiële) klanten. Op het uitdragen van je externe merkbelofte. Met het merk als kompas gaan de marketing & verkoop teams de merkbekendheid, merkvoorkeur, het aantal leads en de sales conversies verhogen. Onder de bezielende begeleiding van één van onze Profilering Merketeers.
- Inhouse – Profilering-Merketeer
- Begeleiden merkheldenteam bij profilering en stroomlijnen marketing, sales en business;
- Opschalen proces via meten & sturen;
- Onafhankelijk advies in (online)profilering tools en middelen;
- Optioneel: Aansluiten netwerk van marketing en marktbewerking partners;
- Sparringpartner voor CEO en Marketing management.
LIVING THE BRAND
Waarmaken merk en intern (be)leven:
In dit programma ligt de focus op de Internal branding richting de eigen medewerkers. Op het samen waarmaken van je externe merkbelofte. Met het merk als kompas gaan ook de dienstverlenende, ondersteunende en HR teams het merk verankeren in het DNA van de organisatie. Onder de bezielende begeleiding van één van onze DNA Merketeers.
- Inhouse – DNA-Merketeer
- Begeleiden merkheldenteam bij het creëren merkwaardige cultuur, dienstverlening en medewerkersreis;
- Opschalen proces via meten & sturen;
- Onafhankelijk advies in internal & employer branding tools en middelen;
- Optioneel: Aansluiten netwerk van HR en (interne) communicatie partners;
- Sparringpartner voor CEO, communicatie & HR management.
Innovating THE BRAND
Inzetten merk als innovatiekompas:
In dit programma ligt de focus op merkinnovatie. Op de vernieuwing vanuit je externe merkbelofte. Met het merk als kompas gaan de business & product development teams nieuwe merk-waardige producten en/of diensten ontwikkelen en succesvol in de markt zetten. Onder de bezielende begeleiding van één van onze Innovatie Merketeers.
- Inhouse – Innovatie-Merketeer
- Begeleiden merkheldenteam bij merkwaardige innovatie en business development;
- Opschalen proces via meten & sturen;
- Onafhankelijk advies in business development tools en middelen (innovatie);
- Optioneel: Aansluiten netwerk van innovatieve business partners;
- Sparringpartner voor CEO en (New) Business development management.
WAAR STA JIJ ALS MERK?
Merkleiders blinken uit op 4 onderdelen; een ijzersterke merkpositionering (merkonderscheid), merkuitstraling, merkcultuur en merksturing. Met onze merkbouwprogramma’s werken wij op een laagdrempelige en resultaatgerichte wijze aan deze bouwstenen voor een buitengewoon merk.
Wil je weten hoe je als organisatie nu scoort op deze vier pijlers en waar er kansen liggen om meer uit je merk en organisatie te halen?
Merketingvisie heeft de Merketing Quick Scan ontwikkeld waarmee je kunt zien hoe je scoort op de verschillende merkpijlers en wel merkprofiel jou als organisatie typeert.
I. Merkonderscheid
Een onderscheidende en gedragen merkpositionering.
II. Merkuitstraling
Een consistente profilering en merkambassadeurschap.
III. Merkcultuur
Merkwaardige dienstverlening en organisatie ontwikkeling.
IV. Merksturing
Merkgericht prestatiemanagement en business development.