VLOK

Hoe kan je met een klein communicatiebudget bereik creëren onder consumenten, bestaande leden tevreden stellen en nieuwe leden aantrekken?
Een vraagstuk waar VLOK, de branchevereniging voor klusbedrijven, hard mee bezig is.

Kees Huisman, de algemeen secretaris van VLOK, vertelt: “Als branchevereniging heb je in deze tijd ook de uitdaging om aantrekkelijk te blijven en mee te bewegen met je leden. Je ziet dat het noodzakelijk is om leden te helpen de consument te bereiken.”

Nu is de tijd aangebroken om het anders te doen. Klassieke communicatie en marketingvormen werken niet meer, je moet durven om je communicatiemiddelen anders in te zetten. “Zo hebben we met een klankbord vanuit onze leden iets bijzonders weten neer te zetten. 1000 ledenexperts hebben hun kennis gebundeld en relevante informatie samengebracht in onze VLOK-wijzer. De VLOK-wijzer helpt de consument op zijn zoektocht naar een klusbedrijf.” Uiteindelijk versterkt dit elkaar. Door aantrekkelijk te zijn voor de consument zijn we aantrekkelijk voor klusbedrijven, zij helpen ons vervolgens weer aantrekkelijk te zijn voor de consument.

“Dit alles is nog maar een klein begin, een goed startpunt om vanaf hier verder te gaan met onze communicatie en interactie” aldus Kees Huisman.