Economische Profileringstrategie Rotterdam

Rotterdam. Make It Happen Op 23 april heeft Merketingvisie op de ssRotterdam meegedacht over de economische profileringstrategie van onze mooie ondernemersstad Rotterdam. Dit op initiatief van strategisch communicatie bureau Vrouwen die Bouwen en Rotterdam Partners. Deze economische profileringstrategie is een doorvertaling van de nieuwe positionering van de stad, 'Make it happen', naar het bedrijfsleven. Rotterdam wil zich hiermee nationaal en internationaal beter gaan profileren. 'Make it Happen' weerspiegelt de typisch Rotterdamse mentaliteit en laat zien waar stad, haven en inwoners voor staan: pionieren, grenzen verleggen en no-nonsense.

Economische profilering
'Make it Happen' voor het bedrijfsleven houdt in dat Rotterdam zich wil positioneren als Innovatieve maakstad: "we bedenken het, maken het en leveren het". Als je innovatief wilt ondernemen moet je dus in Rotterdam zijn. In de profileringstrategie spelen bedrijven met bijzondere projecten en producten die zij maken op mondiaal, nationaal en regionaal niveau een hoofdrol. Daarbij wil men het liefst de verhalen door ondernemers zelf laten vertellen. Don’t tell, show. Vanuit Merketingvisie noemen we dat ook wel Storymaking (gepubliceerd op Brand- management.nl).

De kunst is dan ook om deze inspirerende verhalen uit de praktijk naar boven te halen en in de schijnwerpers te zetten. Daar willen wij vanuit Merketingvisie natuurlijk graag een steentje aan bijdragen! Dus heb je een inspirerend en vernieuwend Rotterdams ondernemersverhaal, stuur 'm naar info@merketingvisie.nl